8. TŘÍDA

SLEDUJTE SVOU SDÍLENOU 8.  TŘÍDU NA GOOGLE DISKU A SVÉ MAILOVÉ ÚČTY

ÚKOLY OD 19. 10. 2020 DO 23. 10. 2020

Český jazyk

  • a) opakování pravopisu – koncovky přídavných jmen (PřJ) – doplňovací cvičení n052 – 147,148, 149 na gdisku
  • b) skladba – věta jednočlenná a dvojčlenná, větný ekvivalent – učebnice str. 66 – 68 – bude procvičeno na meetu, poté bude zadán úkol
  • c) dějiny literatury – vznik česky psané literatury – prostudovat příslušnou část v materiálu Počátky literatury v českých zemích + čerpat informace z materiálu Středověká literatura na území Čech. Vypracovat odpovědi na zadané otázky.

Matematika

  • Téma: Poměr, úměrnost
  • Na google disku je uložený pracovní list – 3 cvičení.

Chemie

  • Téma: Člověk za mimořádných událostí (havárie, úniky látek)
  • Žáci prostudují materiál týkající se „Zásad chování při havárii s únikem nebezpečných látek“ (str. 102 – 105).
  • Shlédnou video – zásah záchranných složek při úniku čpavku v chemickém provozu.
  • Vypracují zápis do sešitu dle osnovy.

Anglický jazyk

  • Opakování minulého prostého času. Listy rozdané ve škole z pracovního sešitu str. 5/4-7. Další cvičení na Gdisku ve své složce se jménem.

Fyzika

Milí osmáci, instrukce k učivu na tento týden jsem vám dával během středečního meetu.

Naším tématem bude práce a výkon, což jsou dvě základní fyzikální veličiny, jež nás pomohou uvést do problematiky „energie“, což je jedna ze zásadních oblastí celé fyziky vůbec.

Strany 8 – 12 si důkladně prostudujte, udělejte si z nich výpisky a vzorečky, na které při tom narazíte, si zapište na desky sešitu a rozepište si je i slovně (jak vám to se vzorci vždycky dělám já).

Na straně 10 se pokuste vyřešit otázky a úkoly a pokud dokážete vypočítat první příklad, napište mi výsledek a postup řešení do odpovědi „Dobrovolného úkolu“ .

Na příštím meetu si práci i výkon projdeme společně, tak si poznamenejte případné otázky k tomu, čemu nebudete rozumět. Do materiálů přidávám dvě výborná videa, která dané jevy vysvětlují opravdu polopatě. odkaz zde: https://classroom.google.com/c/OTgzNjkyODI3OTNa/m/OTgzNzAxNjY2MjFa/details

 Pokud by vám nepomohla učebnice ani video, můžete se obrátit na mě a já k tomu udělám nějaké doučování). Všichni jste projevili zájem o práci v učebně, ale protože se meetu nezúčastnil Petr M., zůstává možnost odevzdávat úkoly i na sdílený disk (jako na jaře).

Dějepis

Milí osmáci,

naším prvním tématem z dějin novověku bude uspořádání Evropy a světa po obrovském a krvavém náboženském konfliktu, který vešel do dějin jako třicetiletá válka. Opravdoví fajnšmekři se mohou podívat také na dokumentární filmy Defenestrace 1618, Bůh s námi, nebo Poprava 27 českých pánů (pokud by ani fajnšmekři neměli čas na všechny, vyberte si alespoň jeden z nich)

Vaším úkolem bude si tuto událost připomenout.

Z učiva, které budeme zapisovat do sešitu to pak budou výpisky z učebnice k výsledkům třicetileté války ze stran 9-14 (stačí pozorně pročíst a samotné výpisky udělat ze zkráceného shrnutí na str. 13) . K typům monarchií stačí zapsat schematické  rozdělení z prostředka strany 14.

Veškeré materiály naleznete zde:  https://classroom.google.com/c/MTQ5NzUxMDYyNDEy/m/MTg2ODYyMjk1NzAz/details

Doporučuji též podívat se i na krátkou prezentaci k baroku, které bude naším příštím tématem.

Přírodopis

  • PLOUTVONOŽCI,KYTOVCI,CHOBOTNATCI,LICHOKOPYTNÍCI
    -učebnice str.29-32 přečti
    -do sešitu:
    -napiš zástupce ploutvonožců,kytovců,chobotnatců,lichokopytníků
    1)Které 3 velké šelmy se vyskytují na území ČR?
    2)Které lasicovité šelmy žijí v našich lesích?
    3)Nakresli a popiš nohu lichokopytníka
    4|)Z čeho vznikl chobot slona?K čemu slouží?
    5)Vyjmenuj hlavní znaky lichokopytníků?Co vedlo z jejich vzniku?
    Vypracované úkoly ofoť a pošli na krejcikova@skolazalhostice.cz do 23.10.

Zeměpis

  • BUDE EVROPANŮ UBÝVAT?POHYB OBYVATELSTVA
    -učebnice str.28-30 přečti
    -do sešitu:
    -opiš modrý rámeček 29,30 str.
    1)Které historické události byly příčinou velkého vystěhovalectví z Evropy?
    2)Co ovlivňuje vysokou hustotu zalidnění Evropy?
    3)Jak se jmenuje vědní disciplína ,která studuje obyvatelstvo?
    4)Co ovlivňuje porodnost a úmrtnost v Evropě?
    Vypracované úkoly ofoť a pošli na krejcikova@skolazalhostice.cz do 23.10.

Výchova ke zdraví

  •  učebnice str. 82 – 83 – přečíst + do sešitu shrnutí

Německý jazyk

  • učebnice 18/6 – přečíst text a napsat text o svém kamarádovi 
  • PS 18/7, 8 

Občanská výchova

  • téma “osobnost”
  • linie mého života a důležité momenty – přesné zadání na sdíleném disku nebo e-mailem

Český jazyk  12. – 16.října

  • a) opakování pravopisu – koncovky podst. jmen: cvičení zadané na Gmailu doplňte a odešlete jako přílohu na můj učitelský gmail.
  • b) dějiny české literatury – přečíst studijní materiál Literatura na českém území (rozdáno ve škole) a připravit si odpovědi na otázky (v gmailu) – proberou se na meetu 14.10. v 8,25 hodin.

Matematika

  • Úkoly 12.10. až 14.10.2020
    • M8
  • Číslo a početní operace – vytisknout (vlepit do sešitu) nebo přepsat (pouze příklady) a vypočítat. Poslat ofocené na můj email.
  • Úkoly od 14. 10.  do 16. 10. 2020
  • Téma: Trojčlenka
  • Vypracuj 3 slovní úlohy s využitím trojčlenky. Urči, zda se jedná o přímou a nepřímou úměrnost – dle toho sestav trojčlenku. Ve slovní úloze 3 vypracuj tabulku a graf závislosti dvou veličin. Z grafu urči druh úměrnosti.
  • Úlohy jsou na google disku 8. třída

Chemie

  • CH8
  • Test na procvičování laboratorního náčiní a pomůcek. Bude přílohou emailu.
  • Úkoly od 14. 10.  do 16. 10. 2020
  • Téma: Vlastnosti látek
  • Na e-mail Ti přijde test k vyplnění. Bude zaměřen na vlastnosti látek, skupenství a přechody skupenství.

Anglický jazyk

  • Mixed tenses – časy, materiál k přečtení a cvičení k dispozici na emailu.

PŘÍRODOPIS 8.tř 12.10.2020

  • Přečti učebnice str. 22-23 HLODAVCI
    • -zapiš do sešitu:
    • ??uveď nejpočetnější zástupce hlodavců,podtrhni chráněné druhy
    • ??napiš rozdíly mezi potkanem x krysou
    • ??jak se krysy podílely ve středověku na šíření moru
    • doplň pracovní list – na googl disku

Vypracované úkoly a pracovní list ofoť a zašli na krejcikova@skolazalhostice.cz nejpozději do 14.10.2020 do 12 hod ,děkuji

  • Úkoly od 14. 10. do 16. 10. 2020
  • ŠELMY
  • -přečti str.25-28 učebnice
  • -do sešitu:
    1.Na jaké skupiny dělíme šelmy?
    2.Vypiš k jednotlivým skupinám zástupce
    3.Jaké šelmy se přizpůsobily k životu na stromech a k životu na pláních?Jak se liší způsob       lovu?
    4.Kdo může přenášet vzteklinu?Jak se chránit před vzteklinou?
    5.Proč panda nemůže řit jinde než v horských krajinách Číny?
  • Vypracuj pracovní list v příloze.
Vypracované úkoly ofoť a pošli na krejcikova@skolazalhostice.cz do 16.10.

NĚMECKÝ JAZYK

  • Hobby, časování sloves
    • 1. Telefonem vyfotit a poslat na e-mail hotové cvičení z učebnice 17/3a přepsané do sešitu.
    • 2. PS 17/3a, b, c –  ČTĚTE ZADÁNÍ!
    • 3. PS 18/4

OBČANSKÁ VÝCHOVA

  • bude zadáno ve středu

ZEMĚPIS 8.tř.12.10.

  • Přečti učebnice str.21-25 PŘÍRODNÍ POMĚRY EVROPY
  • Do sešitu:
    • -do slepé mapy, máš v sešitě již jsme do ní psali, zakresli a popiš barevně přírodní oblasti ze strany 21
    • -vypiš 8 přírodních oblastí Evropy
    • -doplň mapu v příloze, vyplň všechna okénka

Vypracované úkoly a pracovní list ofoť a zašli na krejcikova@skolazalhostice.cz nejpozději do 14.10.2020 do 12 hod ,děkuji

  • Úkoly od 14. 10.  do 16. 10. 2020
  • 14.10.PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ
  • -učebnice str.26,27 přečti
  • -do sešitu:
  • -vysvětli pojmy OBNOVITELNÉ ZDROJE x NEOBNOVITELNÉ ZDROJE
  • -Jak působí na krajinu povrchová těžba uhlí? Co je to rekultivace?
  • -opiš modrý rámeček do sešitu str.27
  • -vypracuj pracovní list v příloze

Vypracované úkoly ofoť a pošli na krejcikova@skolazalhostice.cz do 16.10.


Výchova ke zdraví

  • učebnice str. 82 – 83- NESHODY V MANŽELSTVÍ – přečíst, do sešitu zapsat shrnutí…